zaterdag 24 juli 2010

Films en andere doelen

Deze week heb ik Inception gezien, en dat deed me denken aan één van mijn doelen: Alle films uit de top 250 van IMDB zien. Sinds de laatste keer dat ik dat doel geupdate heb, heb ik alweer een paar films gezien die erin staan. De films die ik me nu kan herinneren:
  • Gran Torino, prachtige film van/met Clint Eastwood. Ook een mooie soundtrack!

  • The Curious Case of Benjamin Button, leuke film maar ik snap de hype niet helemaal.

  • The Philadelphia Story, een klassieker uit de jaren '40 met Katharine Hepburn en Cary Grant. Ik wist niet wat ik moest verwachten van zo'n oude film maar hij was echt leuk.

  • Inception dus, op alle niveaus een goede film.

De lijst verandert steeds een beetje, dus er zijn ook weer films die ik gezien heb uit de lijst verdwenen en nieuwe in de lijst gekomen. Bovendien zijn er ook nog heel wat films die ik ooit wel (half) heb gezien maar nog eens opnieuw wil kijken, dus die staan er nog niet bij. Van de huidige lijst heb ik er dan 55 gezien. Toch alweer 6 meer dan de vorige keer.

Een heel ander doel is Vijf nieuwe jurkjes of rokjes kopen. Het lijkt misschien nogal oppervlakkig maar ik ben zo iemand die 's ochtends altijd te lang treuzelt en uiteindelijk dan maar een spijkerbroek met t-shirt uit de kast trekt, om vervolgens te balen dat ik er zo gewoontjes uitzie. Daarom had ik me dus voorgenomen om wat vaker jurkjes en rokjes te dragen. Voordat ik naar Amerika vertrok had ik al twee nieuwe jurkjes gekocht, waaronder deze:

Hier in Philadelphia is het in de zomer veel warmer dan in Nederland, waardoor die lange broek al helemaal niet fijn meer is. Daarom had ik kort na mijn aankomst al een rokje gekocht, maar het grote shoppen had ik bewaard voor als mijn zusje op bezoek kwam. Vorig weekend was het zover, en zijn we samen naar een groot winkelcentrum geweest. Ik heb een jurkje én een rokje gescoord, dus dit doel is nu officieel bereikt! Het bijbehorende doel van Een legging en een mooie maillot kopen moet nog even wachten tot het najaar, want daar is het nu echt te warm voor.

Andere doelen waar ik mee bezig ben zijn Al mijn geschiedenisboeken lezen, 25 nieuwe romans lezen en Naar 50 albums luisteren die ik nog niet kende. Ik ben bezig aan het boek Egypt, Greece and Rome, een boek over beschavingen in de oudheid. Goed voor die momenten dat ik ineens baal dat ik geen geschiedenis ben gaan studeren. Verder ben ik ook begonnen in een roman die ik voor mijn verjaardag heb gekregen, Little Bee van Chris Cleave. Ik ben nog niet zo ver maar het begin is al intrigerend en ik hoor er goede dingen over. Iets anders dat ik voor mijn verjaardag heb gekregen is een abonnement op Spotify, een programma waarmee je online muziek kunt luisteren. Geweldig om allerlei artiesten te ontdekken waar je wel ooit van gehoord hebt maar je nooit genoeg in verdiept hebt, en ook om dingen te herontdekken waarvan je was vergeten dat je ze ooit kende. Ik zal binnenkort eens een lijstje maken van de albums die ik voor het eerst in hun geheel heb beluisterd.

1 opmerking:

  1. Leuk jurkje hoor! Succes met de films, boeken en de rest van je doelen ;)

    Groetjes Rob

    BeantwoordenVerwijderen